校外学習//Field Trip//校外学习

K5 くま組の子ども達はUnitの総まとめとして、しながわ水族館へ校外学習へ行ってきました!イワシが実際に群れで泳いでいる様子や、水槽内をゆっくり泳いでいるサメを見ては、歯の鋭さや本数を数えるなど、新しい発見もあったようです。生まれたばかりの赤ちゃんイルカのニックネーム投票にも、参加してきました!とても楽しく、有意義な1日を過ごせました;

K4は、校外学習で、「江戸東京たてもの園」に行きました。今の建物と昔の建物について、違いを見つける探検をしました!昔の農家の家では、井戸で水を汲む体験をしたり、乾物屋さんを見つけたり、電車やバスの床がフローリングではなく、木で出来ている事に気付いたりとたくさんの発見がありました。今回のUnit「Where we are place in time」の内容をより深める事が出来ました。

K3の校外学習では、今まで探求してきた動物の特徴や住みかのまとめとして羽村市動物公園へ行ってきました。動物園に行く前には、子ども達一人ひとりが好きな動物のTシャツをデザインして製作し、それを着用していきました。公園へ向かうバスの中では、園内マップを見ながら「どこに行く?」と子ども達同士でお話ししている姿も。公園内には様々な動物がいて見たことのない動物は「これはなんだ?」「寝てるね、可愛いね」と興味深々でした。特にキリンやシマウマを見たときには大きさに感動していました。最後には、動物の鳴き声や動きを真似をしている子ども達でした♪

*******************

K5 children went on a field trip to Shinagawa Aquarium as a summary of the current Unit! The students made new discoveries such as finding out the number of their sharp teeth while observing sharks swimming slowly in the aquarium and how the school of sardines swim in swarms and . They also participated in the nickname vote for a newborn baby dolphin! They all had a very enjoyable and meaningful day;)

K4 went to “Edo Tokyo Tatemonoen” to explore the difference between the current and old buildings! At an old farm house, the students  had great time experiencing water pumping in a well and making many discoveries such as finding a dry food shop, and noticing that the floors of trains and buses were made of wood rather than flooring. They had a deeper understanding of this unit “Where we are place in time”.

K3 went to Hamura City Animal Park as a summary of the characteristics of animals and how they live. Each child designed, made a favorite animal T-shirt and wore it to the Zoo! On the bus heading to the park, the children are looking at the map of the Zoo and asking each other excitedly “Where shall we go?”. There were various animals in the park and the animals that they had never seen before. The students were so interested to see them and asking what they were. They were especially impressed by the size of giraffes and zebras. On the way back, the children were imitating animal calls and movements ♪

*******************

最近,K5小熊组的孩子们到品川水族馆进行了校外学习,对这段时间学习的单元做了一个圆满的总结。大家通过观察成群的沙丁鱼游泳的样子,琢磨在水槽里慢悠悠地游着的鲨鱼有多少颗牙,牙齿有多尖锐等等,有了许多新的发现。除此之外,大家还积极参加了新生海豚的命名投票活动。孩子们在水族馆度过了十分欢乐且有意义的一天。

K4的孩子们的校外学习则来到了江户东京建筑园。在建筑园,同学们对比了现代与过去的建筑物的区别,在过去的农家体验了打井水,找到了传统的干货店,还发现了当时的电车采用的是木质的地板等等有趣的事情。通过这次的活动,大家对于这次的单元“Where we are in place and time”有了更加深刻的理解。

作为对这段时间以动物的特征及栖息环境的探究的总结,这一次的校外学习,K3的孩子们访问了羽村市动物公园。在去动物园之前,孩子们每个人都根据自己喜欢的动物设计了自己的T恤衫。去动物园的当天,大家都穿上了自己设计的服装。在乘坐大巴去往公园的路上,同学们一边研究园区的地图,一边与身边的朋友讨论一会要去哪里。在公园里,大家兴致盎然地看着各种动物,不停地发出了“这是什么?”“在睡觉呢,真可爱”等疑问和感叹,尤其对长颈鹿和斑马庞大的体型留下了深刻的印象。旅程的最后,有的孩子还开始了模仿动物们的叫声和动作呢。